De leden van het lerend netwerk bespreken beschikbare vakspecifieke informatie en delen informatie en expertise over bestaand lesmateriaal, didactische hulpmiddelen, pedagogische en didactische thema’s (projectmatig werken, leerplandoelen volgens het gevraagde beheersingsniveau, leerlijn, kruisjestabel, evaluatie, differentiatie, specifieke zorg voor de leerlingen …). Ze delen ook andere relevante informatie (opleidingsaanbod, groepsaankopen …).
De agenda wordt ter plaatse aan de noden van de leden aangepast (met de nodige prioriteiten).
Mogelijke agendapunten:
- Samenstelling netwerk groep ‘Lassen Sanitair’ (welke lasleerkrachten ? , vak verantwoordelijke lasafdeling ?)
- Aantal overlegmoment bepalen, locaties, verslaggeving..
- Waar liggen de noden van deze groep ?
Kwaliteit, technische audit Bil, leerlijnen, praktijkbundels, evaluatie, organisatie stage, werkplekleren enz….
Maar ook inrichting, toestellen, machines of hoe gebruik maken virtuele lassimulatoren, innoverend lesgeven…
- Variapunten van de deelnemers