MCU-04 Hoe werkt polarisering? Hoe heeft dat invloed op onze visie op identiteit en diversiteit als leraar?
Doelstellingen:
- Leraren krijgen inzicht in mechanismen die leiden tot polarisering
- Leraren kunnen mechanismen rond polarisering toepassen in hun lesinhouden
- Leraren leren nog beter omgaan met diversiteit in de klas
- De deelnemers krijgen de kans noden en wensen met betrekking tot polarisering/identiteit en diversiteit te uiten.
Doelgroep:
Leraren cultuur- en gedragswetenschappen en sociale wetenschappen
Aanbieder:
Regio Mechelen-Brussel - Pedagogische begeleiding
Inhoud:
Chris Wyns, specialist in radicalisering/polarisering komt spreken over een aantal topics rond polarisering.Hij schetst enkele theoretische kaders rond polarisering, diversiteit en identiteit Deze lesinhouden komen in verschillende leerplannen aan bod zoals: gedragswetenschappen 4 en 5 en sociale wetenschappen. We kijken hoe we de theorie kunnen toepassen in onze lessen.
Strategie en methode:
Eerst komt er een theoretische aanpak, daarna gaan we interactief tewerk en wisselen materiaal uit
Bijkomende info:
9.00u tot 9.30u onthaal met koffie
9.30u tot 11.00u Chris Wyns spreekt
11.00u tot 12.00u uitwisselen van lesideeën
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met woensdag 3 april 2019 inschrijven en tot en met zaterdag 30 maart 2019 uitschrijven.
Bijdrage:
0,00 Euro
Lesgever:
Vanhilderson Miet
Wyns Christian
Contact:
Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
secretariaat: +32 15 29 84 01 - nascholing.mb@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Diocesaan Pastoraal Centrum
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Varkensstraat 6
2800
Mechelen
(Kaart)
- Reeks
1:
(Afgelast)
- donderdag 4 april 2019
van
09:30
tot
12:00