LKW4 Kwaliteit door feedback
Doelstellingen:
Feedback is een onmiskenbare voorwaarde om tot een sterk en groeigericht leerproces te komen. Het is niet voor niets dat de inspectie 2.0 voor feedback een aparte ontwikkelingsschaal hanteert. Feedback geven staat ook in prof. John Hatties top tien van hoogste effectgroottes op de leerwinst van leerlingen.
- Je oefent d.m.v. rollenspelen en casussen in het geven van effectieve mondelinge en schriftelijke feedback op de vier niveaus (taak, proces, persoon, product).
- Je maakt kennis met de principes van formatieve assessment (o.m. growth mindset ontwikkelen, feed up, feedback, feed forward) en past ze indien mogelijk toe op een meegebrachte les.
- Je leert hoe je een POP samen met de leerling opstelt.
Doelgroep:
Leraren secundair onderwijs, leer- en leerlingenbegeleiders secundair onderwijs
Aanbieder:
Regio Limburg - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:
- Feedback geven, dat doe ik toch al?
- Ik besteed enorm veel tijd aan het uitschrijven van rapportcommentaren.
- Op elke toets noteer ik wat de leerling beter kan doen.
- Heb je er wel eens bij stilgestaan of jouw feedback ook daadwerkelijk effect heeft?
- En wist je dat ook jouw leerlingen feedback kunnen geven aan zichzelf of elkaar?
We steken het niet onder stoelen of banken, feedback geven kost tijd en moeite. Maar als het goed gebeurt, dan vergroot je het leereffect van je leerlingen aanzienlijk. Dat kan uiteraard alleen met een mindset gericht op groei. Bovendien krijg je nog sterkere leerders als je de leerlingen meester maakt van hun eigen leerproces, bijvoorbeeld via een persoonlijk ontwikkelingsplan. En daar draait het toch om: zoveel mogelijk leerwinst bereiken bij alle leerlingen!
Strategie en methode:
Differentiatie - Coöperatieve werkvormen - Rollenspel
Bijkomende info:
|
|
Blijf op de hoogte van alle nascholingen georganiseerd door de Pedagogische Begeleiding Regio Limburg i.s.m. Lincka:
|
Sessies:
2 sessie(s)
Voorwaarde:
Graag inschrijven voor 11 maart!
- Breng een voorbeeld van schriftelijke feedback mee (bv. toets, portfolio, rubrics, rapportcommentaar …), alsook een device.
- Door je in te schrijven engageer je je voor de twee nascholingssessies.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage:
6,00 Euro
Lesgever:
Beckers Bregje
Gerits Heidi
Contact:
Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
011 26 44 00 - secretariaat.lim@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Pedagogische Begeleidingsdienst Regio Limburg
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- vrijdag 15 maart 2019
van
09:00
tot
12:00
- woensdag 22 mei 2019
van
09:00
tot
12:00
Wachtlijst
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)