Doelstellingen:
Een nieuw leerplan, betekent dat ook dat we anders gaan evalueren? Hoe kan je als leraar MVT zicht krijgen op het abstractieniveau en de interesses van je leerling? Hoe weerspiegelt een punt of de basisdoelen bereikt zijn?
Een uitwisseling van visies en praktijkvoorbeelden onder de deelnemers. De deelnemers denken kritisch na over hun eigen evaluatiepraktijk. De deelnemers gaan naar huis met een aantal bruikbare handvatten.
Doelgroep:
Leraren Engels en Frans van het eerste jaar secundair onderwijs.
Inhoud:
Vraagt een nieuw leerplan om een nieuwe kijk op evaluatie? Over deze vraag willen we graag met een groep leerkrachten Frans en Engels (eerste jaar secundair onderwijs) nadenken. Evaluatie behoort tot de autonomie van de school. De pedagogische begeleiders willen graag een aantal handvatten bieden om met de vakwerkgroep te kunnen reflecteren over evaluatie.
Strategie en methode:
Via een TafelRondje per Tweetal en een Team Interview willen we ervaringen laten uitwisselen. Samen zoeken we naar de meest ideale situatie om tot een aantal haalbare realisaties te komen.
Voorwaarde:
In het kader van duurzaamheid werken we paperless. Gelieve een device mee te brengen.
Je bent bereid om je eigen ervaring te delen, constructief-kritisch naar anderen te luisteren en mee na te denken over een voorbeeld van goede en haalbare praktijk.
Voor dit initiatief mogen maximum 3 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met dinsdag 11 juni 2019 in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Pedagogische Begeleidingsdienst Regio Limburg
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- woensdag 12 juni 2019
van
13:30
tot
16:00