Doelstellingen:
Leerkrachten zijn zich meer bewust van het begrip probleem in wiskunde, kennen verschillende zoekstrategieën om problemen op te lossen en weten wat helpt om leerlingen daarin vaardig te maken.
Leerkrachten hebben inspiratie om uitdagingen voor te leggen aan leerlingen die dat nodig hebben.
Doelgroep:
Leraren wiskunde eerste graad (A en B stroom)
Inhoud:
Een van de belangrijkste doelstellingen binnen het vak wiskunde is de leerlingen leren problemen oplossen. Ook in het nieuwe leerplan van de eerste graad is het accent op het kunnen oplossen van problemen niet in belang verminderd, in tegendeel.
Hoe kunnen problemen aangepakt worden, wat is er van belang om problemen te kunnen oplossen en hoe kunnen we leerlingen begeleiden om deze probleemoplossende vaardigheden onder de knie te krijgen? We gaan aan de slag met verschillende oplossingsstrategieën (heuristieken) en met een heleboel voorbeelden uit de eerste graad.
In deze actieve nascholing grasduinen we ook in een aanbod van uitdagingen voor de enkelen in een klas die zich dreigen te vervelen.
Bijkomende info:
Lesgever: Machteld Verhenne (educatief medewerker wiskunde UHasselt –
pedagogische begeleider fysica wiskunde Vlaams Lasalliaans Perspectief )
Voorwaarde:
Indien er voor een sessie minder dan 10 inschrijvingen zijn,
wordt deze nascholing verplaatst naar een datum tijdens het eerste
semester van volgend schooljaar.
Voor dit initiatief kan je tot 3 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
ZAVO
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Groenstraat 13
1930
Zaventem
(Kaart)
- Reeks
2:
(Afgelast)
- maandag 27 mei 2019
ZAVO
Hoogstraat 3
1930
Zaventem (kaart)
van
13:30
tot
16:30
Heilig Hartinstituut Lyceum Middenschool
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Naamsesteenweg 355
3001
Leuven
(Kaart)
- Reeks
4:
(Afgelast)
- dinsdag 21 mei 2019
van
13:30
tot
16:30