Aanmelden




Laden…

Even geduld...

MCU-04 Hoe werkt polarisering? Hoe heeft dat invloed op onze visie op identiteit en diversiteit als leraar?

Doelstellingen:
  1. Leraren krijgen inzicht in mechanismen die leiden tot polarisering
  2. Leraren kunnen mechanismen rond polarisering toepassen in hun lesinhouden
  3. Leraren leren nog beter omgaan met diversiteit in de klas
  4. De deelnemers krijgen de kans noden en wensen met betrekking tot polarisering/identiteit en diversiteit te uiten.
Doelgroep:

Leraren cultuur- en gedragswetenschappen en sociale wetenschappen 

Aanbieder: Regio Mechelen-Brussel - Pedagogische begeleiding
Inhoud:

Chris Wyns, specialist in radicalisering/polarisering komt spreken over een aantal topics rond polarisering.Hij schetst enkele theoretische kaders rond polarisering, diversiteit en identiteit Deze lesinhouden komen in verschillende leerplannen aan bod zoals: gedragswetenschappen 4 en 5 en sociale wetenschappen. We kijken hoe we de theorie kunnen toepassen in onze lessen.

Strategie en methode:

Eerst komt er een theoretische aanpak, daarna gaan we interactief tewerk en wisselen materiaal uit

Bijkomende info:

9.00u tot 9.30u onthaal met koffie

9.30u tot 11.00u Chris Wyns spreekt

11.00u tot 12.00u uitwisselen van lesideeën

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met woensdag 3 april 2019 inschrijven en tot en met zaterdag 30 maart 2019 uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Vanhilderson Miet
Wyns Christian
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
secretariaat: +32 15 29 84 01 - nascholing.mb@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Diocesaan Pastoraal Centrum (Afgelast)
Varkensstraat 6
2800 Mechelen (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • donderdag 4 april 2019 van 09:30 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.