Aanmelden




Laden…

Even geduld...

LBa-Zill6 ACTIVITEITEN ONTWERPEN VANUIT ZILL: de Zill-uitdagingen toepassen op een concrete activiteit

Doelstellingen:
  • visie en uitdagingen van Zill concretiseren op niveau van een activiteit
  • met elkaar reflecteren hoe je activiteiten kunt ‘verzillen’
  • aangereikte ontwerptips zelf kunnen toepassen en situeren t.o.v. principes van focus en arrangement
Doelgroep:

Leerkrachten kleuter- en lager onderwijs

Aanbieder: Regio Limburg - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:

Het leerplanconcept Zin in Leren, Zin in Leven! van Katholiek Onderwijs Vlaanderen daagt leerkrachten uit om bewuster en gefocust om te gaan met het didactisch ontwerp van hun activiteiten.

Deze sessie biedt je inzicht en houvast om concrete verbanden te leggen tussen de visie van Zill en (het aanpassen van) methodegebonden of zelf ontworpen activiteiten. Welke vragen kun je jezelf stellen om een les vanuit een Zill-bril bv. harmonischer te maken, meer op maat of dichter betrokken op de werkelijkheid? Met de verschillende ontwerptips kun je achteraf verder aan de slag om te groeien als Zill-ontwerper.

We passen deze ontwerp-bril toe op Wereldoriëntatie of Muzische Vorming. De school bepaalt op voorhand mee welk perspectief het best aansluit bij haar Zill-implementatietraject. Een combinatie van beide perspectieven is ook mogelijk.

Bijkomende info:
Like Lincka  

Blijf op de hoogte van alle nascholingen georganiseerd door de Pedagogische Begeleiding Regio Limburg i.s.m. Lincka:

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:

Door in te schrijven, verklaar je je akkoord met de algemene voorwaarden.


Voor dit initiatief kan je tot en met woensdag 24 april 2019 inschrijven en tot en met zaterdag 20 april 2019 uitschrijven.
Bijdrage: 45 Euro
Lesgever: Vandekerckhove Simon
Plaats en Data:
Pedagogische Begeleidingsdienst Regio Limburg (Inschrijven afgesloten)
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • vrijdag 26 april 2019 Van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.