Tijdens deze nascholing maak je kennis met de opbouw van een goed muzisch arrangement. Via verschillende opdrachten ontdek je de didactische principes tijdens een goed muzisch arrangement. Je oefent actief op het beschouwen en creëren in de vier domeinen muziek, beeld, dans en drama.
Inhoud:
In deze nascholing krijg je zicht op de opbouw van een goede muzische activiteit. Je verkent de didactische principes van een muzisch arrangement. Je leert beschouwen en creëren en geeft betekenis aan je muzische werk. We oefenen dit beschouwen en creëren over de vier muzische domeinen heen. Je bouwt zelf een goed arrangement op waarbij muzische in de focus staat.
Strategie en methode:
We bouwen de sessies interactief op waarbij we afwisselend in grote en kleine groepen werken. We hanteren werkvormen en oefeningen die het leren van de deelnemers stimuleren. Je werkt actief met het leerplan. Je werkt via de ZILL-site met het ordeningskader en de onderliggende doelen en leerlijnen.
Voorwaarde:
Je begrijpt de doelen van het ontwikkelveld muzische ontwikkeling. Je weet wat de bouwstenen betekenen en kent verschillende muzische vaardigheden.
Er zijn minstens 5 deelnemers nodig om dit initiatief te kunnen laten plaatsvinden.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand inschrijven en tot 7 dagen op voorhand uitschrijven.