Hoe kijk ik zelf naar leren? Wat zijn mijn persoonlijke ervaringen? Wat denk ik dat werkt om het leren beter te laten verlopen? Klopt dat wel? Wat zijn eigenlijk de meest actuele wetenschappelijke bevindingen over leren? Wat verwacht het RiK hier eigenlijk rond van ons als internaat? Is onze georganiseerde studie helpend of hinderend bij het leren? Het zijn maar enkele vragen waar we ons samen over buigen tijdens deze vorming.
Tijdens de nascholing begrijp je beter hoe het leren plaats vindt. Je maakt kennis met effectief bewezen studiestrategieën en reflecteert hoe je ze kan overbrengen aan de internen op internaat. Je wil reflecteren over je eigen handelen de manieren waarop je nu begeleidt en hoe dit ev. kan bijgestuurd worden n.a.v. deze inzichten.
Aan het eind van deze nascholing, ken je ook de criteria van een goede planning en heb je geoefend om op een goede manier met een deadline en uitvoeringsplanning aan de slag te gaan. Op deze manier kan je dit doorgeven aan je internen, aangezien het leren plannen een concrete kwaliteitsverwachting is in het het RiK.