Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMSKO0INT240223-02 Leercoaching II: als leren moeilijk blijft gaan: begrijpen van achterliggende redenen en motivatieproblemen

Tijdens dit initiatief leer je beter begrijpen waarom sommige internen, ondanks een kwaliteitsvolle studiecontext en het aanreiken van effectieve leerstrategieën, toch blijven worstelen en niet goed tot leren komen. Het kan gaan om motivatieproblemen, of een deficiet van de executieve functies, maar ook ingrijpende persoonlijke ervaringen kunnen het leren bemoeilijken.

Je leert hoe een brein reageert op te lange, hevige of onvoorspelbare stress en wat de impact is op de werking van het brein en bijgevolg op het kunnen komen tot leren leren.

Je leert ook motivatie begrijpen en wat je kan doen om deze te versterken. Je leert in gesprek gaan met de intern over motivatie en samen kijken wat stapjes vooruit kunnen zijn.

Doelstellingen:
  • Je leert beter begrijpen waarom sommige internen, ondanks een kwaliteitsvolle studiecontext en het aanreiken van effectieve leerstrategieën, toch blijven worstelen en niet goed tot leren komen. 
  • Je leert hoe een brein reageert op te lange, hevige of onvoorspelbare stress en wat dit concreet betekent voor het kunnen komen tot leren.
  • Je leert in gesprek gaan over motivatie en hoe je gestructureerd aan de hand van een stappenplan daar als opvoeder ondersteunend kan zijn. 
Doelgroep:
  • Internaatmedewerkers en (adjunct-) directeurs of teamleiders van onderwijsinternaten van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Tijdens dit initiatief leer je beter begrijpen waarom sommige internen, ondanks een kwaliteitsvolle studiecontext en het aanreiken van effectieve leerstrategieën, toch blijven worstelen en niet goed tot leren komen.

Het kan gaan om motivatieproblemen, of een deficiet van de executieve functies, maar ook ingrijpende persoonlijke ervaringen kunnen het leren bemoeilijken.

Je leert hoe een brein reageert op te lange, hevige of onvoorspelbare stress en wat dit concreet betekent voor het kunnen komen tot leren.

Je leert in gesprek gaan over motivatie en hoe je gestructureerd aan de hand van een stappenplan daar als opvoeder ondersteunend kan zijn. 

Strategie en methode:

Een interactieve presentatie met ruimte voor vragen van deelnemers.

Bijkomende info:

In de deelnameprijs is een broodjeslunch inbegrepen.

Leercoaching I en II sluiten op elkaar aan. Schrijf hier in voor Leercoaching I.

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:

Deze vorming is toegankelijk voor opvoeders uit onderwijsinternaten van het Katholiek onderwijs 


Voor dit initiatief kan je tot 7 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 30,00 Euro
Lesgever: Vrijdags Barbara
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen (Volzet)
Guimardstraat 1
1040 Brussel (Kaart)
  • Reeks 1: (Volzet)
    • dinsdag 25 februari 2025 van 09:30 tot 15:30
Wachtlijst - Volzet? Schrijf je hier in!
(Kaart)
  • Reeks 2:
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.