“Wat hoort er allemaal thuis in een godsdienstles?
Welke begin - en eindrituelen, verhalen, een verteltheater, vertelplaten, toneel, liedjes, muziek, stilte, dans… kan ik gebruiken?
Hoe maak ik mijn leerlingen nieuwsgierig…
Hoe start ik mijn les… welk ritueel gebruik ik om mijn les af te sluiten?
Wat met leerlingen die nood hebben aan een vaste structuur?
Wat zit er in de Jezusdoos of mijn speciaal koffertje? Een hoed met pluimen? Een koningsblauwe doek? Een boot… een matrozenhoed…
Hoe kunnen we vieren en bidden… een klasviering doen als afsluiter van een bepaald project?”
Wanneer je een antwoord zoekt op deze vragen, wil deze workshop voor jou concrete handvatten aanreiken om mee aan de slag te gaan.
Ria Leonaers is leerkracht aan een school voor Buitengewoon Secundair Onderwijs Type 2, OV1. Zij heeft heel haar loopbaan godsdienst gegeven zowel in het BuBaO als in het BuSO.
Sinds 2011 is zij in het aartsbisdom deeltijds inspecteur-adviseur voor het Buitengewoon Onderwijs.