Bewegingsdoelen:
Ontwikkeling van de motorische competenties:
- De leerlingen kunnen en willen medeleerlingen helpen wanneer de bewegingssituatie dit vereist.
- De leerlingen kiezen uit een aanbod een aan hun mogelijkheden aangepaste leerweg voor het aanpakken en oplossen van bewegingsopdrachten.
- De leerlingen gaan volgens vooropgestelde criteria bij zichzelf na of ze vorderingen maken bij het uitvoeren van bewegingsopdrachten en sturen hun leerproces bij.
Persoonsdoelen: zelfbeeld:
- in haalbare opdrachten eigen mogelijkheden ervaren
- plezier beleven aan bewegingsdeelname
sociaal functioneren:
- in kleine groepen oefenen en elkaar helpen
- waardering opbrengen voor elkaars mogelijkheden
Leerinhouden:
- rol van turner en helper vertaald naar bewegingsgebied gymnastiek
- grond/mat: - handstand doorrollen - radslag - loopoverslag met helpers - rolvormen - behoud en herstel van evenwicht bij balansen - combinaties
- sprong: - oefenvormen ter verbetering van de ritmische aanloop - veilig en beheerst landen - toetssalto