Tijdens de voormiddag starten we in het Middelheimmuseum. Via een parcours met verschillende opdrachten ervaren we diverse strategieën om leerlingen te leren en laten waarnemen. Tijdens een creatief atelier zetten we impressie om in expressie.
Tijdens de namiddag, op locatie KdG, experimenteren we met de Middelheim APP en de geoefende methodieken en bekijken we hoe we deze kunnen inzetten tijdens de lessen op school.
Hierbij wisselen we uit over hoe we leerlingen kunnen prikkelen, hoe we leerlingen autonoom op zoek kunnen laten gaan naar de context van de kunstenaars en de kunstwerken. We zoeken een antwoord op de uitdaging hoe we een brug kunnen slaan tussen de jongeren en de kunstwerken vanuit de waarneming en hoe we een creatieve vertaalslag kunnen maken.
Het uitwisselmoment en de pauzes zien we, voor allen, als kansen om aan netwerking te doen.
Konden we smaak of genie met regels aanleren, dan zouden smaak en genie niet langer bestaan. (Sir Joshua Reynolds – 1723/1792)