83165-M02- team Meten op maat (meten en metend rekenen)
Doelstellingen:
- Proevencircuit uitvoeren en meetresultaten weergeven
- Hoe kijken we zelf naar meten?
- Leerlijn meten en metend rekenen in het leerplan wiskunde
- Belang van referentiematen
- Gebruik van herleidingtabellen
- Groei- of meetboekje
- Aanleg van meetkisten
Doelgroep:
Teamgericht - basisonderwijs
Aanbieder:
Dienst Curriculum & vorming van Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
Sessie Meten op maat (4u.) (nascholer + team van de lagere school of basisschool)
Je voert zelf een proevencircuit uit en geeft de meetresultaten daarvan weer.
- Vanuit concrete voorbeelden ontdek je de leerlijnen binnen meten en metend rekenen.
- Je ervaart het belang van referentiematen
- Je leert hoe je met je leerlingen herleidingstabellen opbouwt en leert gebruiken
- Je maakt kennis met een groei- of meetboekje
Je krijgt tips voor de aanleg van meetkisten
Strategie en methode:
Er wordt gewerkt met het leerplan wiskunde vanuit concrete opdrachten.
In de reflectie op de oefeningen bespreken we de gelijkenissen en verschillen met de eigen aanpak.
Bijkomende info:
Het leerplan wiskunde is vereist aanwezig.
De sessie vindt plaats op school.
Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Graag bij de inschrijving drie voorkeurdata voor de sessie te vermelden.
De definitieve bevestiging van data gebeurt in juni.
Inschrijven: graag vóór 31 mei 2016
Voor dit initiatief moeten minimum 5 en mogen maximum 30 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 30 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage:
600,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
op afspraak
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)