Intro: korte verwelkoming en afstemming in plenum
Deel A: themagroepen
De deelnemers hebben bij hun inschrijving gekozen tussen vijf thema’s (zie hoger: doelstellingen).
Zij werken concreet samen rond dit thema: vanuit gemeenschappelijke referentiekaders ervaringen uitwisselen en nieuwe concrete strategieën ontwikkelen.
Deel B: specifieke deelgroepen
(1ste graad taalzwak/ 1ste graad taalsterk / 2de graad taalzwak / 2de graad taalsterk / 3de graad taalzwak / 3de graad taalsterk).
Concrete uitwisseling in kleine deelgroepen met actieve participatie van elke deelnemer.
Agenda:
- implementatie van het plenair item van 2016-11-16
- zelf gekozen agendapunten.
Tegelijk blijft er ruimte voor actuele vragen en noden onder de noemer “varia”.
Per subgroep waakt een coördinator over agenda en timing.
Een vergadering van coördinatoren kiest geschikte strategieën en draagt hierbij zorg voor het gelijk sporen van de verschillende werkgroepen.
Een verslaggever vat besluiten en voorstellen samen.
Alle netwerkleden ontvangen nadien (via mail) de verslagen van alle deelgroepen.
Een koffiepauze maakt dankbare informele contacten mogelijk.