Doelstellingen:
nieuwe inspiratie krijgen voor opdrachten onderzoekscompetentie;
ideeën uitwisselen om elkaar te inspireren.
Doelgroep:
Leraren klassieke talen van de 2de en de 3de graad
Inhoud:
Leraren laten opdrachten onderzoekscompetentie zien waarmee ze al dan niet positieve ervaringen hebben. Die ervaringen hebben zowel betrekking op het enthousiasme van de leerlingen als op wat ze er - leerplangericht én in algemene zin - mee geleerd hebben. Opdrachten waarover je nog niet helemaal tevreden bent, kunnen ook besproken worden, op zoek naar verbetering.
Strategie en methode:
Uitwisselend netwerk: er wordt in groepjes een gesprek gevoerd op basis van het meegebrachte materiaal. Wat werkte goed, wat minder? Hoe kan deze opdracht nog verbeterd worden, wat zou een variatie hierop kunnen zijn …?
De begeleider is aanwezig als coach om de focus op het leerplan te bewaren.
Bijkomende info:
Breng (minstens) drie opdrachten mee waarover je in mindere of in meerdere mate tevreden bent.
De syllabus is niet inbegrepen in de kostprijs
De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.
Plaats en Data:
Diocesaan Secretariaat Katholiek Onderwijs
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Noorderlaan 108
2030
Antwerpen
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- woensdag 21 september 2016
van
14:00
tot
17:00