Doelstellingen:
- verdieping splitsen in cola;
- verdieping toepassen positionele methode;
- uitwerking didactische materiaal: ppt. en leesopdrachten;
- bespreking van evaluatievormen en uitwerking van toetsmateriaal.
Doelgroep:
Leraren klassieke talen die al een nascholing gevolgd hebben over het lezen in cola.
Inhoud:
Een leesmethode waarbij leerlingen leren lezen in woordgroepen of cola en vanuit de Latijnse woordvolgorde oog krijgen voor de dynamiek en de gelaagdheid van de authentieke teksten, heeft duidelijke voordelen. Leerlingen geven zelf aan dat hun leesplezier toeneemt en dat ze meer inzicht krijgen in de manier waarop Latijn als taal werkt. Voor leraren is het echter niet altijd even eenvoudig om de tekst in te delen en de specifieke volgorde van de verschillende cola te expliciteren. Deze workshop wil leraren die reeds met de leesmethode aan de slag gingen bij elkaar brengen om vragen te stellen, om ideeën en ervaringen uit te wisselen of om samen of onder begeleiding didactisch materiaal uit te werken.
Bijkomende info:
Lesgever: Kristien Hulstaert
Graag volgende zaken meebrengen:
- het vormingsmateriaal van 2 maart (DSKO) of 12 oktober 2016; (KdG/VLOT)
- materiaal dat je zelf al gemaakt hebt;
- tekstmateriaal waarrond je graag zou werken;
- bij voorkeur: een laptop.
De syllabus is niet inbegrepen in de kostprijs.
De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.
Plaats en Data:
Diocesaan Secretariaat Katholiek Onderwijs
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Noorderlaan 108
2030
Antwerpen
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- woensdag 16 november 2016
van
14:00
tot
17:00