Aanmelden




Laden…

Even geduld...

MGD-5 Symboolpanelen

Doelstellingen:

Via een Bijbelverhaal groeien in symbolisch taalgebruik.

Doelgroep:

Leerkrachten lager onderwijs (bovenbouw).

Aanbieder: DPB-OND Mechelen-Brussel
Inhoud:

Werken met symboolpanelen is een methodiek die erop gericht is te werken met Bijbelse verhalen.

In deze verhalen maken de schrijvers gebruik van symbolische taal. Om de Bijbelse verhalen te begrijpen, is het dan ook nodig te durven overstappen van de vraag ‘Is dat werkelijk zo gebeurd?’ naar de vraag: ‘Wat wil dat verhaal ons vertellen? Wat wil het ons vertellen over God en mens?’

Doorheen de workshop maken we kennis met een reeks gestileerde, in symbolische kleuren uitgevoerde tekeningen. We gaan zelf aan de slag met een verhaal en verkennen de verschillende manieren om te werken met symboolpanelen.

Strategie en methode:

Actieve workshop waar geen voorkennis voor vereist is.

Bijkomende info:

Chris Smits is pastorale werkster in het bisdom Antwerpen. Tevens is zij werkzaam in Hof Zevenbergen, centrum voor stilte, verdieping en ontmoeting.

 


Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:

De school dient zelf contact op te nemen met de lesgever:

03/3347744 of 0499/457456

Chris.smits@telenet.be

Nadat men met de lesgever een datum bepaalde, dient men nog in te schrijven op de nascholingswebsite.


Voor dit initiatief mogen maximum 20 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 5 dagen op voorhand inschrijven en tot 3 dagen op voorhand uitschrijven.
Bijdrage: 300,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
secretariaat: +32 15 29 84 01 - nascholing.mb@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Eigen school
(Kaart)
  • Reeks 1: (10 vrije plaatsen)
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.