Aanmelden




Laden…

Even geduld...

9/16/10-M26-Ind De eigen interlevensbeschouwelijke competenties versterken voor godsdienstleraren (voor leraren die het traject gevolgd hebben in 2015-2016)

Doelstellingen:

godsdienstleraren worden toegerust om:

  1. De interlevensbeschouwelijke competenties voor dialoog en samenleven (ILC-DS) met leerlingen op te nemen
  2. Het eigen levensbeschouwelijke perspectief verder te verhelderen en te versterken
  3. In eigen spiritualiteit te groeien
  4. De eigen grondhoudingen in de interlevensbeschouwelijke dialoog te ontdekken en kritisch te evalueren
  5. Vanuit praktische oefeningen de vertaalslag naar het klasniveau te maken.
  6. Het model ‘katholieke dialoogschool’ in het functioneren als leraar godsdienst verder te verkennen.
Doelgroep:

Leeftocht Icoontje 3x3cm.png

Alle godsdienstleraren in het katholieke onderwijs

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen - Dienst Identiteit en kwaliteit
Inhoud:

Traject 1 bis biedt een vervolg- en verdiepingsprogramma aan voor wie tijdens het schooljaar 2015-2016 de nascholing ‘De eigen levensbeschouwelijke competenties versterken’ volgde. Met de groep deelnemers vormen we een spirituele leergemeenschap (‘spiritual learning community’ – Bert Roebben) om onze spirituele grondhoudingen en focus te verdiepen. De inhoudelijke klemtoon ligt op de persoonlijke spiritualiteit in verhouding tot de terreinen van het leerplan. De werkvraag die elke sessie draagt, is: ‘Wat heb ik vanuit mijn inspiratie omtrent dit terrein van het leerplan over dit onderwerp aan mijn leerlingen voor te leggen?’. Elke dag bestaat uit drie werkblokken waarbij telkens één terrein uit een graad aan de orde komt. Individuele oefeningen, observatie en reflectie op het niveau van de leerkracht zetten ons op weg naar uitwisseling met elkaar

Strategie en methode:

Oefeningen, uitwisseling, persoonlijke reflectie, reflectie i.f.v. professionele context

Bijkomende info:
  • Er wordt ’s middags een eenvoudige broodmaaltijd aangeboden (inbegrepen in kostprijs).
  • De plaats en data zullen bepaald worden in functie van de woonplaats van de ingeschreven deelnemers.
  • De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.
  • Projectleider: Jos Van Rompay,
    jos.vanrompay@vikom.be - 015 20 42 97.
Sessies: 4 sessie(s)
Kwalificatie:

Nieuw

Voorwaarde:

De ingeschreven leraren volgen de vier sessies (twee volle dagen)


Voor dit initiatief kan je tot 5 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 60 Euro
Lesgever: Vos Renilde
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Abdij Roosenberg (Inschrijven afgesloten)
Oudeheerweg-Heide 3
9250 Waasmunster (Kaart)
  • Reeks 6: (Voorbij)
    • donderdag 29 september 2016 van 09:30 tot 16:30
    • vrijdag 28 oktober 2016 van 09:30 tot 16:30
Bezinningscentrum Abdij van Averbode (Afgelast)
Abdijstraat 1
3271 Averbode (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • donderdag 6 oktober 2016 van 09:30 tot 16:30 (Afgelast)
    • vrijdag 18 november 2016 van 09:30 tot 16:30 (Afgelast)
Oude Abdij (Afgelast)
Drongenplein 27
9031 Drongen (Kaart)
  • Reeks 2: (Afgelast)
    • donderdag 4 mei 2017 van 09:30 tot 16:30 (Afgelast)
    • vrijdag 2 juni 2017 van 09:30 tot 16:30 (Afgelast)
Kasteel Mariagaarde (Afgelast)
Kasteelstraat 10
3840 Hoepertingen (Kaart)
  • Reeks 3: (Afgelast)
    • dinsdag 8 november 2016 van 09:30 tot 16:30 (Afgelast)
    • vrijdag 9 december 2016 van 09:30 tot 16:30 (Afgelast)
Kasteel La Motte (Afgelast)
Lumbeekstraat 20
1700 Sint-Ulriks-Kapelle (Kaart)
  • Reeks 4: (Afgelast)
    • donderdag 2 februari 2017 van 09:30 tot 16:30 (Afgelast)
    • donderdag 23 februari 2017 van 09:30 tot 16:30 (Afgelast)
Adbij Tongerlo (Afgelast)
Abdijstraat 40
2260 Tongerlo (Kaart)
  • Reeks 5: (Afgelast)
    • vrijdag 3 februari 2017 van 09:30 tot 16:30 (Afgelast)
    • dinsdag 7 maart 2017 van 09:30 tot 16:30 (Afgelast)
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.