Aanmelden




Laden…

Even geduld...

9/17/01-1.14MB De katholieke dialoogschool

Doelstellingen:

Ons hoofddoel is een schoolleider vormen die met meer inzicht in zijn werk én in zichzelf, competenties heeft ontwikkeld om in een steeds veranderende schoolcontext leiding te geven,  het beleidsvoerend vermogen van de school te vergroten en die zichzelf blijvend lerend opstelt in een voortdurende wisselwerking tussen actie en reflectie.

Doelgroep:

De beginnende schoolleider in een katholieke basisschool voor het gewoon en buitengewoon basisonderwijs.

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Aanmoedigen dat katholieke scholen best groeien als katholieke dialoogschool is een zaak, zeggen waar dat op slaat is een andere. In deze sessie niet enkel theorie, maar ook niet zonder de visie die achter het project van de katholieke dialoogschool schuilt. Wat bedoelen we als we spreken over een katholieke dialoogschool, waar staat die voor, wat vereist dit project? Bovenal: hoe breng je de katholieke dialoogschool in de praktijk? Kortom: in deze sessie wordt de betekenis en relevantie van de groei van een school 'als katholieke dialoogschool' geduid, met tips en voorbeelden. De stelling die verdedigd wordt, luidt: "Een school die er naar streeft een katholieke dialoogschool te zijn, maakt onze leerlingen, leerkrachten, directies en bestuurders sterker en rijker". De directeur speelt daarbij een cruciale rol!

Strategie en methode:

In alle ProfS-opleidingssessies gaan we interactief te werk en vragen van jou een actieve deelname. Je wordt gestimuleerd het aanbod persoonlijk te verwerken. Via tussentijdse, voor jou zinvolle opdrachten, kan je de aangeboden materie op een eigen wijze en in de eigen praktijksituatie integreren. De informatie wordt zoveel mogelijk afgestemd op je specifieke werksituatie. De methodieken die gehanteerd worden zijn bruikbaar naar je team toe.

In de reflectiegroepen staat jouw praktijk centraal en vooral de reflectie hierop. Reflectie op eigen handelen leidt tot fundamenteel en levenslang leren en biedt de meeste garanties dat de verworven kennis en vaardigheden vertaald worden in je eigen praktijk.

Iedere cursist krijgt een paswoord op de elektronische leeromgeving. Discussieforums en bevragingen kunnen op deze leeromgeving worden georganiseerd.

Een netwerk van beginnende schoolleiders is een belangrijk onderdeel van de krachtige leeromgeving die we met deze opleiding willen opzetten.

Bijkomende info:

Deze module behoort tot de ProfS-opleiding, je kan je hiervoor niet afzonderlijk inschrijven.

Sessies: 1 sessie(s)
Lesgever: Mettepenningen Jürgen
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Oude Abdij Kortenberg (Inschrijven afgesloten)
Abdijdreef 22
3070 Kortenberg (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 12 juni 2018 van 09:00 tot 12:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.