Muzische vorming evalueren is vaak geen kwestie van juist of fout. Hoe doe je dit dan wel? In deze nascholing krijg je vanuit de didactiek een zicht op de aanpak van evaluatie en specifieke evaluatie-instrumenten binnen het leergebied muzische vorming.
Inhoud:
Tijdens de werksessie verkennen lerarenteams een specifiek deel of specifieke delen uit het leerplan. Via leeruitkomsten, doelen, focus en onderwijsarrangementen verkennen ze verschillende vormen, aanpakken en instrumenten om breed te evalueren.
Strategie en methode:
We bouwen de sessie interactief op waarbij we afwisselend in grote en kleine groepen werken. We hanteren werkvormen en oefeningen die het leren van de deelnemers stimuleren. Je werkt actief met het leerplan en met voorbeelden uit de themapagina ‘Evaluatiebox basisonderwijs.’
Voorwaarde:
Bij deze nascholing hoort een voortaak.
Voor dit initiatief mogen maximum 30 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 7 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Eigen school
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)