Inhoud:
‘Hoe moet er geleerd worden over Mens en maatschappij vanuit ZILL?’ is de centrale vraag in deze nascholing. Het antwoord op deze vraag schuilt in het concretiseren van specifieke didactische principes die leiden tot een krachtige leeromgeving voor tijd en ruimte. Je staat bovendien stil bij het wat en hoe van tijd- en ruimtekaders in jullie school.Via inspirerende praktijkvoorbeelden krijg je tenslotte ongetwijfeld zin om zelf verder aan de slag te gaan rond tijd en ruimte.
Strategie en methode:
We bouwen de sessie interactief op waarbij we afwisselend in grote en kleine groepen werken. We hanteren werkvormen en oefeningen die het leren van de deelnemers stimuleren. Je werkt actief met het leerplan, praktijkvoorbeelden, tools voor tijd- en ruimtekaders. De krachtige leeromgeving staat daarbij centraal.
Voorwaarde:
Algemene basiskennis rond ZILL is wenselijk.
Bij deze nascholing hoort een voortaak en een naverwerkingsvoorstel.
Er is eveneens mogelijkheid tot verdere implementatie met een pedagogisch begeleider.
Voor dit initiatief mogen maximum 30 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Eigen school
(Volzet)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)