Aanmelden




Laden…

Even geduld...

1516/07/407 Gegevens uitwisselen tussen verschillende pakketten van MS Office 2013

Doelstellingen:

Na analyse van een probleem, gegevens tussen verschillende pakketten uitwisselen op de meest efficiënte manier.

Doelgroep:

Leraren Bedrijfseconomie in de studierichtingen Marketing & Ondernemen (Handel), Accountancy & IT (Boekhouden-informatica).

Specialisatiejaar Business Support (Kantooradministratie en gegevensbeheer)

Leraren die interesse hebben voor integratieoefeningen binnen de MS Office-pakketten.

Aanbieder: Nascholingen ICT van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen – SO i.s.m. Eventorganisatie – Dienst Ondersteuning
Inhoud:

De algemene principes van het integreren worden bekeken: statisch of dynamische overdracht, gegevens insluiten of inplakken.

Volgende onderdelen komen aan bod:

  • Gegevens van MS Excel overbrengen naar MS Word en MS PowerPoint:
    • een grafiek en een gegevensbereik overhalen naar een worddocument of een presentatie;
    • statisch en gekoppeld;
    • ingesloten en geconverteerd;
    • gebruik van de plakopties.
  • Gegevens van MS Excel overbrengen naar MS Access:
    • een grafiek als OLE-object in een tabel in MS Access overbrengen;
    • een grafiek  als knop op een formulier in MS Access plaatsen;
    • een gegevensbereik overhalen naar een bestaande of nieuwe tabel;
    • een tabel koppelen aan een werkmap.
  • Gegevens van MS Access overbrengen naar MS Word, MS Excel en MS PowerPoint:
    • gegevens van een tabel of van een query exporteren;
    • statisch en dynamisch overdracht;
    • een rapport exporteren.
  • Gegevens van MS PowerPoint overbrengen naar MS Word:
    • dia's, hand-outs, overzichten ... exporteren naar een worddocument.
  • Documenten in MS Word samenvoegen met gegevens uit MS Access:
    • een brief samenvoegen met gegevens uit MS Access;
    • vertrekkende vanuit MS Word;
    • vertrekkende vanuit MS Access.
  • Documenten in MS Word of MS Publisher samenvoegen met gegevens uit MS Outlook:
    • omslagen, etiketten, brieven, publicaties samenvoegen met de gegevens van de contactpersonen uit MS Outlook.
Strategie en methode:

Voor deze module wordt gebruik gemaakt van de pakketten van MS Office 2013.

Bijkomende info:

Deze module wordt enkel georganiseerd wanneer er op 15 september minimaal 5 deelnemers ingeschreven zijn. Vanaf 15 deelnemers wordt de module opgesplitst en zal de bijkomende module plaatsvinden in dezelfde of in een andere lesplaats.

VLUG INSCHRIJVEN IS DUS HEEL BELANGRIJK.

Raadpleeg regelmatig je kalender on-line, want deze is pas definitief vanaf oktober.

Voor bijkomende vragen mail je naar martine.debelder@katholiekonderwijs.vlaanderen.

Wil je steeds op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes ga dan naar onze facebookpagina Nascholing ICT of volg @NascholingICT op Twitter.

De modaliteiten van ICT voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.

Kent u onze leerboekensite: leerboek.nascholing.be?
Hierop vindt u heel wat klasklare materialen ontwikkeld binnen dit nascholingsproject.

Sessies: 2 sessie(s)
Kwalificatie:

Herneming

Voorwaarde:

Basis Windows, basis MS Word, MS Excel, MS Access, MS PowerPoint, MS Publisher.


Voor dit initiatief kan je tot en met zaterdag 12 maart 2016 inschrijven en tot en met zaterdag 5 maart 2016 uitschrijven.
Bijdrage: 120,00 Euro
Lesgever: De Belder Martine
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Computerklas VVKSO Antwerpen 1ste verdieping (klein lokaal) (Afgelast)
Noorderlaan 108
2030 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • dinsdag 15 maart 2016 van 09:30 tot 12:30 (Afgelast)
    • dinsdag 22 maart 2016 van 09:30 tot 12:30 (Afgelast)
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.