Startdag:
Beknopt overzicht van de GON-reglementering, evoluties en trends, speciale onderwijsleermiddelen, administratieve richtlijnen en aandachtspunten, leidraad voor het verantwoord invullen van de GON/ION-begeleidingsfiches, het individueel handelingsplan (IHP).
Elke deelnemer ontvangt het “vademecum van de GON/ION-begeleider.”
Terugkomdag:
We nemen de taak van een GON/ION-begeleider onder de loep. Wat kan en mag een GON/ION-begeleider ? Welke valkuilen en welke hinderpalen liggen op de weg?
In de voormiddag komt Inge Van de Putte het GOL(L)D-concept uitleggen: “Gericht Ondersteunen van Leraren in het Leren omgaan met Diversiteit”.
In de namiddag krijgen we getuigenissen. Een ouder, een GON-leerling en een GON/ION-begeleider met ervaring vertellen hun GON/ION-verhalen. Aansluitend is er de mogelijkheid tot discussie en vraagstelling.
Reflectiedag:
De GON/ION-begeleiders staan stil bij de fasen in het verwerkingsproces van een handicap.
In de namiddag wordt er creatief en kritisch gereflecteerd op één jaar GON/ION.