Aanmelden




Laden…

Even geduld...

AFr-3 Netwerk Frans 2de trimester 1516

Doelstellingen:

Alle leraren Frans grijpen de kans om samen -via vorming, overleg en concrete uitwisseling- een doeltreffend antwoord te vinden op de vele boeiende uitdagingen van het vak Frans.

Traditioneel reserveren de leden alle tijd van de netwerkontmoeting van het tweede trimester voor de specifieke werking in deelgroepen. Hun eigen agenda staat dus centraal. M.a.w.: geen plenair onderwerp deze keer.

De deelnemende leraren Frans (de vakcoördinator vergezeld door maximum één collega per deelgroep) vertegenwoordigen hun vakgroep. Zij zullen na de vergadering de verworven inzichten en strategieën delen met de leden van hun vakgroep. Zo kan de vakgroep de inspiratie nog concreter vertalen naar de eigen noden.

Elke vakgroep stelt een "anker" (meestal de vakcoördinator) aan. Het anker ontvangt kort na de vergadering alle ondersteunende documenten en verslagen. Hij/zij garandeert een verdere verspreiding onder alle leden van zijn/haar vakgroep. Tegelijk zal het netwerk via het anker een tussentijds digitaal communicatiekanaal (info, vragen, aanbiedingen...) garanderen.

Doelgroep:

(adjunct) - Directeur - BuBao
(adjunct) - Directeur - Secundair
Leerkracht - BuBao
Leerkracht - Secundair

Aanbieder: Regio Antwerpen - Begeleiding
Inhoud:

De leden van het netwerk kiezen zelf de inhoud van de vergadering.

Twee bevragingen bepalen de agenda's van 2016-02-19:

1. de aanwezigen van het netwerk van 2015-11-16

2. de vergadering van vakcoördinatoren Frans (stuurgroep 2015-09-24)

Zo gauw we de agenda's van de zes deelgroepen kennen, brengen we u op de hoogte:

- via een "ECHO" (digitale mededeling van onze dienst)

- via een mailbericht aan de ankers 

Strategie en methode:

Intro: korte verwelkoming en afstemming in plenum

Concrete werking in specifieke deelgroepen

(1ste graad minder taalsterk / 1ste graad taalsterk / 2de graad minder taalsterk / 2de graad taalsterk / 3de graad minder taalsterk / 3de graad taalsterk)

Concrete uitwisseling in kleine deelgroepen met actieve participatie van elke deelnemer.

De leden hebben zelf de agendapunten gekozen.

Tegelijk blijft er ruimte voor actuele vragen en noden onder de noemer “varia”.

Per subgroep waakt een coördinator over agenda en timing.

Een vergadering van coördinatoren kiest geschikte strategieën en draagt hierbij zorg voor het gelijk sporen van de verschillende werkgroepen.

Een verslaggever vat besluiten en voorstellen samen. Alle netwerkleden ontvangen nadien (via mail) de verslagen van alle deelgroepen.

Een koffiepauze (14.30 – 14.50 u.) maakt dankbare informele contacten mogelijk.

Bijkomende info:

Syllabus is niet inbegrepen in de kostprijs.
Bij een halve dag: koffie is inbegrepen in de kostprijs.
Bij volle dagen: koffie en maaltijd zijn inbegrepen in de kostprijs.

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 6 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met donderdag 18 februari 2016 inschrijven en tot en met dinsdag 9 februari 2016 uitschrijven.
Bijdrage: 7,00 Euro
Lesgever: Van den wouwer Danny
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
03 543 97 05 - begeleiding@dsko.be
Plaats en Data:
Diocesaan Secretariaat Katholiek Onderwijs (Inschrijven afgesloten)
Noorderlaan 108
2030 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • vrijdag 19 februari 2016 van 13:15 tot 16:15
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.