Heb jij ook wel eens het gevoel dat wat je ook probeert binnen je wiskundeonderwijs, je steeds op dezelfde problemen blijft stuiten?
In dit traject van drie sessies leer je de kenmerken van rekenproblemen en rekenstoornissen herkennen en erkennen. Je krijgt handelingsgerichte adeviezen in functie van remediërintg van de tekorten, die je meteen kan toepassen in je dagdagelijkse praktijk.
We bespreken de altijd terugkerende struikelblokken (automatisatie-problemen, onvoldoende inzicht in grotere getallen, problemen met geldrekenen, problemen met kloklezen, geen inzicht in de breuken en de kommagetallen, ...). We bekijken kritisch de rol van onze aanpak naar deze struikelblokken toe en bekijken hoe we hierop beter (functioneler) kunnen anticiperen en zelf pro-actief de struikelblokken kunnen voorzien.
In dit traject leer je ook hoe je kwaliteitsvol kan remediëren en compenseren. We bekijken ook hoe je op een haalbare manier kan omgaan met sticordi (of redelijke aanpassingen).
We voorzien ruim de tijd om te leren van elkaar. Wat probeerde je? Waar liep je nog tegenaan?