Aanmelden




Laden…

Even geduld...

9/16/11-2.8G Al GOKkend/ZORGend werken aan een duurzame basisschool

Doelstellingen:

Ons hoofddoel is een schoolleider vormen die met meer inzicht in zijn werk én in zichzelf, competenties heeft ontwikkeld om in een steeds veranderende schoolcontext leiding te geven,  het beleidsvoerend vermogen van de school te vergroten en die zichzelf blijvend lerend opstelt in een voortdurende wisselwerking tussen actie en reflectie.

Doelgroep:

De beginnende schoolleider in een katholieke basisschool voor het gewoon basisonderwijs.

Aanbieder: Eventorganisatie – Dienst Ondersteuning van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen i.s.m. Interdiocesane Stuurgroep ProfS
Inhoud:

We hebben nood aan DUURZAAM ONDERWIJS dat kwaliteitsvol en volgehouden zorg draagt voor kinderen en hun gelijke onderwijskansen.

We hebben nood aan:

  • een onderwijs dat talenten zoekt en die doet ontbolsteren;
  • een onderwijs dat een nieuwe invulling geeft aan diversiteit waarin leerlingen kansen krijgen om op diverse gebieden te excelleren;
  • een onderwijs dat de noden en behoeften van leerlingen in het heden au sérieux neemt om zo kansen te verhogen dat zij dankzij het onderwijs hun toekomst en die van hun omgeving in eigen handen nemen.

We willen op zoek gaan naar hoe leerkrachten ‘het verschil kunnen maken’ door uit te dagen en te vertrouwen, te activeren en te motiveren, kortom: te differentiëren.

Onderwijs van de 21ste eeuw kan duurzaam onderwijs worden als geen talent verloren gaat, energie voor leren hernieuwd wordt én cruciale competenties worden ontwikkeld.

Strategie en methode:

In alle ProfS-opleidingssessies gaan we interactief te werk en vragen van jou een actieve deelname. Je wordt gestimuleerd het aanbod persoonlijk te verwerken. Via tussentijdse, voor jou zinvolle opdrachten, kan je de aangeboden materie op een eigen wijze en in de eigen praktijksituatie integreren. De informatie wordt zoveel mogelijk afgestemd op je specifieke werksituatie. De methodieken die gehanteerd worden zijn bruikbaar naar je team toe.

In de reflectiegroepen staat jouw praktijk centraal en vooral de reflectie hierop. Reflectie op eigen handelen leidt tot fundamenteel en levenslang leren en biedt de meeste garanties dat de verworven kennis en vaardigheden vertaald worden in je eigen praktijk.

Iedere cursist krijgt een paswoord op de elektronische leeromgeving. Discussieforums en bevragingen kunnen op deze leeromgeving worden georganiseerd.

Een netwerk van beginnende schoolleiders is een belangrijk onderdeel van de krachtige leeromgeving die we met deze opleiding willen opzetten.

Bijkomende info:

Deze module behoort tot de ProfS-opleiding, je kan je hiervoor niet afzonderlijk inschrijven.

Sessies: 1 sessie(s)
Lesgever: De Reviere Henk
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Nascholingsdienst PEDIC (Inschrijven afgesloten)
Biezekapelstraat 2
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • woensdag 17 mei 2017 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.