Tijdens deze vormingsdag werken we op 2 domeinen:
Enerzijds informatie en inzicht verwerven rond het begrip ‘leren’:
- de link tussen het opvoedkundig project en leercoaching wordt gelegd vanuit een holistische benadering? van het kind of jongere;
- tips krijgen om faalangst bij kinderen en jongeren te voorkomen en begrijpen;
- tips krijgen om faalangst bij kinderen en jongeren te voorkomen en begrijpen;
- tonen hoe effectieve feedback kan gegeven worden vanuit een growth mindset;
- de basiscomponenten van een coachende houding bespreken: autonomie, betrokkenheid en competentie van de intern willen aanspreken en stimuleren. Nadenken over eigenaarschap van het studieproces.
- executieve functies en leerstijlen (her)kennen en stimuleren zowel buiten als in de studiemomenten.
Anderzijds willen komen tot actie:
Vanuit deze inzichten de praktische organisatie van de studiemomenten durven en willen herbekijken om deze nadien in team ev. te hertekenen vertrekkend vanuit een krachtige visie.