Aanmelden




Laden…

Even geduld...

8/19/18/03-042 Word ethical hacker en beveilig je ICT-infrastructuur

Doelstellingen:

Aan het eind van deze nascholing zal je als ICT-coördinator inzicht hebben in de door hackers vaak gebruikte technieken en hierdoor beter gewapend zijn om het schoolnetwerk te beveiligen.

Doelgroep:

ICT-coördinatoren

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

In deze cursus wordt de hacking in de praktijk bekeken: footprinting, scanning, enumeration, system hacking, dns-tunneling,…

Daarna trachten we de ultieme beveiliging te benaderen.

Strategie en methode:

Deze nascholing wordt gegeven in een computerlokaal dat voorzien is van computers waarop verschillende virtuele machines tegelijk kunnen draaien. Hiermee wordt de schoolsituatie zo realistisch mogelijk nagebootst.

De lesgever is zelf ICT-coördinator in een school waardoor hij een zeer sterke voeling heeft met de specifieke noden in het onderwijs op het vlak van ICT. Aan de hand van praktijksituaties wordt bekeken hoe het schoolnetwerk kan geoptimaliseerd en beveiligd worden zodat de bedrijfszekerheid gegarandeerd wordt en de collega's en leerlingen optimaal gebruik kunnen maken van de beschikbare ICT-middelen.

Bijkomende info:
FacebookTwitter.jpg

Wil je steeds op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes, ga dan naar onze facebookpagina Nascholing ICT, volg ons op Twitter @NascholingICT of abonneer je op de nieuwsflash

De modaliteiten van ICT voor deelname aan dit initiatief, kan je nalezen op www.nascholing.be.

 

Kwalificatie:

Aangepaste herneming

Voorwaarde:

Basiskennis netwerken


Voor dit initiatief kan je tot 4 dagen op voorhand inschrijven en tot 10 dagen op voorhand uitschrijven.
Bijdrage: 120,00 Euro
Lesgever: Cordemans Tom
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data: Voor dit initiatief zijn nog geen lesplaatsen bekend. Je kan dus nog niet inschrijven.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.