Tot op vandaag werken kleuterleerkrachten vooral thematisch. Met het nieuwe leerplankader ZILL hebben leerkrachten heel wat vragen rond thematisch werken: Hoeveel doelen voorzie ik precies? Ga ik tot op niveau van de generieke doelen? Moet ik ontwikkelstappen noteren? Wat betekent werken met een focus binnen een thema...?
In deze werkwinkel willen we vooral op die vragen de nodige antwoorden formuleren. We introduceren een document rond de opbouw van een thema binnen ZILL. We maken de link met het document van de krachtige leeromgeving.
Doelgroep:
Leerkrachten kleuteronderwijs
Inhoud:
Tot op vandaag werken kleuterleerkrachten vooral thematisch. Met het nieuwe leerplankader ZILL hebben leerkrachten heel wat vragen rond thematisch werken: Hoeveel doelen voorzie ik precies? Ga ik tot op niveau van de generieke doelen? Moet ik ontwikkelstappen noteren? Wat betekent werken met een focus binnen een thema...?
In deze werkwinkel willen we vooral op die vragen de nodige antwoorden formuleren. We introduceren een document rond de opbouw van een thema binnen ZILL. We maken de link met het document van de krachtige leeromgeving.
Strategie en methode:
Deze vormingen worden aangeboden als netwerkdagen.
Bijkomende info:
Mee te brengen ZILL leerplanboek, leerplanklapper en laptop (minstens 1 per twee deelnemers)
Voorwaarde:
Bij voorkeur inschrijven met één leerkracht van de jongste kleuters en één leerkracht van de oudste kleuters + zorgcoördinator.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Domein Roosendael
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Rozendaal 5
2860
Sint-Katelijne-Waver
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 5 november 2019
van
09:00
tot
12:00
Wachtlijst
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)