Het werkplan, leerplan en raamplan rooms-katholieke godsdienst zijn de geldende referentiedocumenten voor eigentijds en kwaliteitsvol godsdienstonderwijs in het gewoon en buitengewoon basisonderwijs. De inkanteling van deze documenten in het leerplanconcept Zin in leren! Zin in leven! daagt uit om samen na te denken over de specifieke bijdrage van het ontwikkelveld r.-k. godsdienst aan de harmonische ontwikkeling van elke leerling.
Tijdens drie opeenvolgende sessies verdiepen we aanwezige kennis van een eigentijdse visie op godsdienstonderwijs. We verbinden dit met de krachtlijnen en de denkkaders van ZILL. Via gevarieerde werkvormen oefenen de deelnemers zich in het ontwikkelingsgericht werken. Ze ontdekken hoe een methode, actualiteit, de leerlingen zelf … mee een betekenisvolle focus kunnen bepalen.
De deelnemers engageren zich – in overleg met de directeur – om het eigen schoolteam via toelichting en uitwisseling wegwijs te maken in en te ondersteunen bij deze aanpak van het godsdienstonderwijs.