MSGES-BET-19-06 Het historisch referentiekader: hoe ga ik met deze krachtlijn aan de slag in de geschiedenisles?
 
    
    
        Doelstellingen:
        
- Deelnemers krijgen theoretisch inzicht in de dimensies van het historisch referentiekader.
 
- Deelnemers krijgen een zicht op de rol van het historisch referentiekader in het historisch denken van leerlingen.
 
- Deelnemers ontdekken werkvormen die toelaten om de leerplandoelen in verband met het historisch referentiekader te realiseren.
 
     
    
        Doelgroep:
        Leraren geschiedenis eerste graad
     
    
        Aanbieder:
        Regio Mechelen-Brussel - Pedagogische begeleiding
    
    
        Inhoud:
        Geschiedenisleraren zijn al langer vertrouwd met het historisch referentiekader. In het nieuwe leerplan krijgt het een nog meer prominente plaats. Wat houdt dat referentiekader eigenlijk in? Waarom is het zo belangrijk om historisch te kunnen denken? En hoe ga je ermee aan de slag in de klas? Pedagogisch begeleider Tom De Paepe (regio Oost-Vlaanderen) voert onderzoek naar het historisch referentiekader en zorgt voor input.
     
    
    
        Strategie en methode:
         Infosessie
     
    
    
        Sessies:
        1 sessie(s)
    
    
    
        Voorwaarde:
        
 Voor dit initiatief kan je tot en met dinsdag 22 oktober 2019 in- en uitschrijven.
    
    
        Bijdrage:
        10,00 Euro
    
    
        Lesgever:
        De Paepe Tom
    
    
        Contact:
        Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
secretariaat: +32 15 29 84 01 - nascholing.mb@katholiekonderwijs.vlaanderen
    
    
        Plaats en Data:
        
    
    
    
    
    Miniemeninstituut
    (Inschrijven afgesloten)
    
        (Dichtstbijzijnde Lesplaats)
    
    
    Diestsestraat 163
    3000
    Leuven
    (Kaart)
    
    
	
        
            
            - Reeks
                1:
                
                
                    
                    (Voorbij)
                    
                
                
                
                    
                    - woensdag 23 oktober 2019
                        
                        van
                        09:00
                        tot
                        12:00