PN147SO/1920 De positionele leesmethode bij poëzie
Doelstellingen:
- Ontdekken wat de principes van woordvolgorde in poëtische teksten zijn
- Leren woordgroepen herkennen in poëzie
- Kennismaken met werkvormen om via de positionele methode poëtische teksten te lezen in de klas
- Didactisch materiaal maken om poëtische teksten te lezen volgens de positionele methode
Doelgroep:
- Leraren Latijn aso 4de en 5de middelbaar
Aanbieder:
Regio Oost-Vlaanderen - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:
De voorbije jaren werd de positionele leesmethode uitgewerkt voor proza. De drie pijlers van deze methode zijn aandacht voor woordvolgorde en het positionele patroon, een schikking in woordgroepen of cola en een focus op zien. In deze nascholing leer je hoe we deze drie lijnen kunnen doortrekken bij het lezen van poëzie. De nadruk ligt op de dactylische poëzie van Ovidius en Vergilius.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Kennis van de positionele leesmethode voor proza is een pluspunt.
Voor dit initiatief kan je tot en met vrijdag 27 maart 2020 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
55,00 Euro
Lesgever:
Hulstaert Kristien
Contact:
Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Info: 09 269 14 90 - pedic@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Sint-Baafshuis
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Biezekapelstraat 2
9000
Gent
(Kaart)
- Reeks
1:
(Afgelast)
- dinsdag 31 maart 2020
van
09:30
tot
12:30