Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PN149SO/1920 Beeldend betekenis geven

Doelstellingen:
  • Beeldende activiteit inhoudelijk rijker maken door middel van sleutelvragen
  • (Culturele) thema's en inhouden bedenken om beeldend te verwerken
  • Zicht krijgen op de doelen rond betekenisgeving in het nieuwe leerplan beeld
  • Diverse methodieken inzetten om beeldend te beschouwen
Doelgroep:
  • Leraren beeld secundair onderwijs 1ste graad
Aanbieder: Regio Oost-Vlaanderen - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:

In deze nascholing werk je vanuit het nieuwe leerplan beeld aan betekenisgeving. Je ontdekt welke inhouden je kan koppelen aan beeldopdrachten en hoe je die inhoudelijk rijk kan maken. Aan de hand van concrete voorbeelden oefen je op het stellen van sleutelvragen bij het thema. Als achtergrond vertrekken we vanuit de theorie "cultuur in de spiegel". Daarnaast ontdek je verschillende manieren om actief beelden te beschouwen en betekenis uit beelden af te leiden. Op die manier gaan betekenisgeving en vormgeving hand in hand, zowel in het beschouwend - en creatieproces.    

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:

Ervaring met beeldende processen is vereist.


Voor dit initiatief kan je tot 4 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 110,00 Euro
Lesgever: Crul Koen
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Info: 09 269 14 90 - pedic@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Sint-Baafshuis (Inschrijven afgesloten)
Biezekapelstraat 2
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • woensdag 6 november 2019 van 09:30 tot 15:00
  • Reeks 2: (Voorbij)
    • woensdag 11 december 2019 van 09:30 tot 15:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.