Aanmelden




Laden…

Even geduld...

MSNED-19-03 Leerplanimplementatie eerste graad – Welke bronmateriaal? Welke vragen?

Doelstellingen:

- ervaringen en kennis delen

- kennis opbouwen

- voorbeelden analyseren

Doelgroep:

Leraren eerste graad

Aanbieder: Regio Mechelen-Brussel - Pedagogische begeleiding
Inhoud:

Met de nieuwe eindtermen worden leraren meer dan ooit aangesproken als designer. Welk bronmateriaal gebruiken we? Welke vragen stellen we daarbij? En hoe kunnen we dit verbinden met differentiatie?

In deze sessie vertrekt Gino van de nieuwe leerplandoelen Taalvaardigheid om in te gaan op differentiatie binnen de lessen Nederlands. Hij vertrekt van ‘leesvaardigheid’ en staat stil bij manieren om met en naast de taxonomie van Bloom in te gaan op remediëring, verbreding en verdieping binnen een leerlingengroep.

Bij het formuleren van de suggesties houdt Gino ook rekening met de verschillende organisatievormen die op dit moment ingericht worden (vakuren, flexuren, differentiatieuren, remediëringsuren…).

Strategie en methode:

Navorming

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 7 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Bombeke Gino
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
secretariaat: +32 15 29 84 01 - nascholing.mb@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
PB Regio Mechelen-Brussel (Afgelast)
Frederik de Merodestraat 18
2800 Mechelen (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • woensdag 13 november 2019 van 09:30 tot 11:30
Sint-Pieterscollege (Afgelast)
Léon Theodorstraat 167
1090 Jette (Kaart)
  • Reeks 2: (Afgelast)
    • donderdag 16 januari 2020 van 10:30 tot 12:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.