MSWIS-BET-19-01 Het aanpakken van problemen
Doelstellingen:
Leerkrachten zijn zich meer bewust van het begrip probleem in wiskunde, kennen verschillende zoekstrategieën om problemen op te lossen en weten wat helpt om leerlingen daarin vaardig te maken.
Leerkrachten hebben inspiratie om uitdagingen voor te leggen aan leerlingen die dat nodig hebben.
Doelgroep:
Leraren wiskunde eerste graad (A en B stroom)
Aanbieder:
Regio Mechelen-Brussel - Pedagogische begeleiding
Inhoud:
Een van de belangrijkste doelstellingen binnen het vak wiskunde is de leerlingen leren problemen oplossen. Ook in het nieuwe leerplan van de eerste graad is het accent op het kunnen oplossen van problemen niet in belang verminderd, in tegendeel.
Hoe kunnen problemen aangepakt worden, wat is er van belang om problemen te kunnen oplossen en hoe kunnen we leerlingen begeleiden om deze probleemoplossende vaardigheden onder de knie te krijgen? We gaan aan de slag met verschillende oplossingsstrategieën (heuristieken) en met een heleboel voorbeelden uit de eerste graad.
In deze actieve nascholing grasduinen we ook in een aanbod van uitdagingen voor de enkelen in een klas die zich dreigen te vervelen.
Bijkomende info:
Breng een geodriehoek en schaar mee.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met dinsdag 19 november 2019 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
20,00 Euro
Lesgever:
Verhenne Machteld
Contact:
Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
secretariaat: +32 15 29 84 01 - nascholing.mb@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Heilig Hartinstituut Lyceum
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Naamsesteenweg 355
3001
Leuven
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- woensdag 20 november 2019
van
13:30
tot
16:30