Tamara Lenzen en Eva Gijsen werken in het flexibel traject in de eerste graad b-stroom. Ze vertellen over hun P-traject voor leerlingen in de b-stroom. Ze duiden het waarom, hoe en wat van hun flexibele leertrajecten.
Doelgroep:
Leraren MVT, leerkrachten B-stroom, coördinatoren
Inhoud:
Wat is het profiel van onze P-leerlingen in de B-stroom? Waarom zijn wij op zoek gegaan naar een ander systeem van lesgeven? Hoe werkt dit precies in de praktijk en wat willen wij hiermee bereiken? Hoe passen de talen in dit project? Wat zijn de valkuilen? Denk met ons mee over hoe deze onderwijsvernieuwing kan passen binnen jullie eigen scholen.
Strategie en methode:
Door het aanreiken van denkpistes focussen we in eerste instantie op de leerplangerichte benadering, in het tweede luik van de sessie willen we actief met de deelnemers aan de slag gaan om een pedagogische fiche of project conform de doelstellingen uit te denken. Overleg, interactie en leerplangericht werken vormen hierbij de 3 centrale pijlers.
Voorwaarde:
In het kader van duurzaamheid werken we paperless. Gelieve een device (laptop) mee te brengen.
Voor dit initiatief kan je tot en met donderdag 14 november 2019 in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
PB Regio Limburg
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- vrijdag 15 november 2019
van
09:00
tot
12:00