Wat vind ik in de evaluatiebox basisonderwijs terug? Wat is de plaats en de rol van IDP? Wat moeten we als school doen om tegemoet te komen aan de decretale verplichting? Welke toetsen en proeven kunnen we in 2020 afnemen? Hoe gaan we met de resultaten aan de slag in het kader van onze interne kwaliteitsontwikkeling? En hoe schrijf ik onze klassen van het vierde en het zesde leerjaar in? Op deze vragen krijg je een antwoord in deze informatiesessie.
Doelstellingen:
- Wegwijs raken in de evaluatiebox.
- De rol van IDP kennen voor interne kwaliteitsontwikkeling.
- De data uit het school- en klasrapport kunnen analyseren en interpreteren.
- Praktische informatie krijgen over inschrijving, afnames, opvragen resultaten, enz.
Doelgroep:
Deze informatiesessies worden georganiseerd voor directies, zorgcoördinatoren, ICT-coördinatoren en leraren basisonderwijs.
Inhoud:
Met deze informatiesessie willen we je wegwijs maken in de evaluatiebox. Zo kan je kennismaken met een scala aan evaluatie-instrumenten om breed te evalueren. We staan ook stil bij de rol van de IDP’s in het grotere geheel van interne kwaliteitsontwikkeling. We overlopen tijdens de sessie het stappenplan om met de resultaten aan de slag te gaan. Bovendien krijg je praktische informatie over online afname en afname op papier, het opvragen van resultaten... Ten slotte geven we je de kans om ter plaatse in te schrijven om deel te nemen aan de IDP's.
Strategie en methode:
In eerste instantie geven we uitleg over de evaluatiebox basisonderwijs met daarin verschillende soorten evaluatie-instrumenten en maken we je wegwijs in deze themapagina van de prosite. Daarna lichten we het hoe en waarom van de IDP’s toe. We bekijken ook het stappenplan om met de resultaten aan de slag te gaan. Ten slotte leggen we uit hoe je je klassen van het vierde en zesde leerjaar kan inschrijven voor de IDP’s.
Bijkomende info:
Als je ter plaatse wilt inschrijven, breng dan zeker een laptop of tablet mee. Bedenk op voorhand of jullie de afname online of op papier willen doen. Indien jullie kiezen voor een online afname, breng dan ook de planning van de betreffende klassen mee.
Indien er meer dan 10 mensen op de wachtlijst staan, zouden we ‘s avonds op dezelfde dag een extra sessie organiseren.
Voorwaarde:
Deze nascholing is enkel toegankelijk voor leden van Katholiek Onderwijs Vlaanderen.
Voor dit initiatief mogen maximum 3 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 2 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
PB Regio Antwerpen
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Noorderlaan 108
2030
Antwerpen
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- woensdag 22 januari 2020
van
14:00
tot
16:00
PB Regio West-Vlaanderen
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Baron Ruzettelaan 435
8310
Assebroek (Brugge)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 4 februari 2020
van
14:00
tot
16:00
- Reeks
2:
(Afgelast)
- dinsdag 4 februari 2020
van
17:00
tot
19:00
(Afgelast)
PB Regio Oost-Vlaanderen
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Marialand 31
9000
Gent
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- woensdag 12 februari 2020
van
14:00
tot
16:00
PB Regio Limburg
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 11 februari 2020
van
14:00
tot
16:00
- Reeks
2:
(Voorbij)
- dinsdag 11 februari 2020
van
17:00
tot
19:00
PB Regio Mechelen-Brussel
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Frederik de Merodestraat 18
2800
Mechelen
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- donderdag 6 februari 2020
van
14:00
tot
16:00
- Reeks
2:
(Afgelast)
- donderdag 6 februari 2020
van
17:00
tot
19:00
(Afgelast)
Wachtlijst Antwerpen
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
Wachtlijst PB Regio Oost-Vlaanderen
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)