MBADR-20-09 IAC en ZILL
Hoe gaan we om met leerlingen met een IAC?
Wat zegt de regelgeving en waar vinden we inspiratie om tot kwaliteitsvolle leerlingenbegeleiding te komen? Ook ZILL is één van deze inspiratiebronnen.
We reflecteren rond documenten die ondersteuning kunnen bieden om planmatig aan de slag te gaan.
Doelstellingen:
- De mogelijkheden verkennen om stappen naar meer inclusief onderwijs te realiseren.
- Zicht krijgen op GC en IAC vanuit het zorgcontinuüm in BaO.
- Verdiepen in de procedure van inschrijven onder ontbindende voorwaarden en gewijzigde nood.
- Inzetten op professionele ontwikkeling.
Doelgroep:
Directies basisonderwijs en zorgcoördinatoren
Aanbieder:
Regio Mechelen-Brussel - Pedagogische begeleiding
Inhoud:
Vanuit HGW naar een growth mindset evolueren om het proces van realiteit naar een aangepast curriculum vorm te geven.
We staan stil bij het waarom van een IAC, hoe we dit kunnen stofferen en wat we dan precies stapsgewijs kunnen doen.
Strategie en methode:
Werkwinkel
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met dinsdag 21 april 2020 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
0,00 Euro
Lesgever:
Van Eyen Stéphanie
Contact:
Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
secretariaat: +32 15 29 84 01 - nascholing.mb@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Onthaalcentrum De Pelgrim
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Isabellaplein 15b
3270
Scherpenheuvel
(Kaart)
- Reeks
1:
(Afgelast)
- woensdag 22 april 2020
van
09:00
tot
12:00