Aanmelden




Laden…

Even geduld...

MSGES-20-03 Ik vraag dus ik denk: Historische vragen als begin van historisch denken

Doelstellingen:
  1. Je bestudeert de leerlijn binnen de krachtlijn ‘Historische vraagstelling ontwikkelen’ over de drie graden heen.
  2. Je benoemt waarom bij leerlingen een historische vraagstelling ontwikkelen best moeilijk kan zijn.
  3. Je maakt kennis met enkele werkvormen die de hindernissen bij de leerlingen kunnen wegnemen.
  4. Je bestudeert de mogelijkheden om historische vragen in te zetten als uitgangspunt voor binnenklasdifferentiatie en curriculumontwikkeling .
Doelgroep:

Leraren en lerarenopleiders geschiedenis

Aanbieder: Regio Mechelen-Brussel - Pedagogische begeleiding
Inhoud:

.

Strategie en methode:

De sessie wordt opgesplitst in een theoretisch luik en een praktisch luik. Tijdens het theoretische luik krijg je de nodige achtergrondinformatie over historische vragen en hoe er mee in de klas aan de slag te gaan. Sommige van deze werkvormen testen we in groep even uit. 

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met zondag 26 januari 2020 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Puttevils Tim
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
secretariaat: +32 15 29 84 01 - nascholing.mb@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Maria-Boodschaplyceum (Inschrijven afgesloten)
Moutstraat 22
1000 Brussel (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • woensdag 29 januari 2020 van 13:15 tot 15:15
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.