Sessie 1: Wat met het verzekerd aanbod nu ZILL er is? (herhaling 2018-2019)
Bij doelgericht werken zijn dit enkele belangrijke bouwstenen: je biedt een doordacht basisaanbod aan, je bepaalt een focus voor je BC, je stemt je hoekverrijking af op je focus, je plant acties i.f.v. zorgvragen van kleuters,…
Je verbindt aanbod, planning en observaties op een dynamische wijze zodat je je onderwijskwaliteit verhoogt. Vele teams investeerden in het uitwerken van hoekenfiches en activiteitenfiches. Hiermee hing samen dat er een degelijk basisaanbod werd voorzien van 2,5 tot 6 jaar; zowel qua aanbod van materialen als qua afstemming van de doelen. Wij willen graag ingaan op de vraag om deze bronnen af te stemmen op de ZILL-visie. We bieden jou en jouw collega’s de kans om met collega’s uit nabije scholen samen te werken. Met deze bijeenkomst willen we:
- het ordeningskader van ZILL verder verkennen i.f.v. doelgericht werken
- exemplarisch enkele fiches uitwerken zodat je na deze voormiddag met je eigen team aan de slag kan gaan.
- materialen en inspiratiebronnen verzamelen en/of verwerken
Sessie 2 en 3: Een waaier aan onderwijsarrangementen in de
kleuterschool
Doorheen de week bieden we gelijktijdig meerdere
Onderwijsarrangementen aan. Waar liggen kansen tot samenhang?
Hoe evalueren we onze leerlingen en reflecteren we over onze
onderwijskwaliteit?
Na tussentijdse acties op de klasvloer reflecteren we in sessie 3 aan de hand van criteria voor een goed onderwijsarrangement op onze klaspraktijk.
De deelnemers engageren zich dan ook om tegen sessie 3 enkele onderwijsarrangementen uit te werken en deze mee te brengen.