PB872SO/1920 Het historisch referentiekader: hoe ga ik met deze krachtlijn aan de slag in de geschiedenisles?
Doelstellingen:
- Theoretisch inzicht krijgen in de dimensies van het historisch referentiekader
- Een zicht hebben op de rol van het historisch referentiekader in het historisch denken van leerlingen
- Werkvormen ontdekken die toelaten om de leerplandoelen in verband met het historisch referentiekader te realiseren
Doelgroep:
- Leraren geschiedenis so: 1ste graad a-stroom
Aanbieder:
Regio Oost-Vlaanderen - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:
Geschiedenisleraren zijn al langer vertrouwd met het historisch referentiekader. In het nieuwe leerplan krijgt het een nog meer prominente plaats. Wat houdt dat referentiekader eigenlijk in? Waarom is het zo belangrijk om historisch te kunnen denken? En hoe ga je ermee aan de slag in de klas? Pedagogisch begeleider Tom De Paepe (regio Oost-Vlaanderen) voert onderzoek naar het historisch referentiekader en zorgt voor input.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met zaterdag 23 november 2019 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
5,00 Euro
Lesgever:
De Paepe Tom
Contact:
Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Info: 09 269 14 90 - pedic@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Sint-Baafshuis
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Biezekapelstraat 2
9000
Gent
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- woensdag 27 november 2019
van
13:30
tot
16:30