Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PN140SO/1920 Dyscalculie in de eerste graad van de a-stroom, hoe kunnen leerkrachten helpen?

Doelstellingen:
  • Dyscalculie begrijpen
  • De impact van dyscalculie op het wiskundeonderwijs van de 1ste graad a-stroom bevatten
  • Inzien hoe je het inzicht in de wiskunde alsnog kan faciliteren
  • Voorbeelden ontvangen van concrete stappenplannen en onthoudkaarten om de betrokken leerlingen te ondersteunen
Doelgroep:
  • Leraren secundair onderwijs 1ste graad a-stroom
  • CLB-medewerker
  • Lerarenopleiding
Aanbieder: Regio Oost-Vlaanderen - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:

Dyscalculie stopt niet bij de overstap naar het middelbaar en hindert de betrokken leerlingen behoorlijk. Tijdens deze nascholing bekijken we eerst dyscalculie in al zijn schakeringen – wat is het wel en wat is het niet – om daarna heel concreet de impact van dyscalculie op het curriculum wiskunde van het eerste jaar in de a-stroom te bekijken. Wat kan je concreet doen om deze leerlingen te ondersteunen zonder de einddoelen van jouw vak uit het oog te verliezen? Welke maatregelen en stappenplannen helpen hen en welke verantwoordelijkheid kunnen ze zelf opnemen. In het laatste deel van de studiedag trekken we de lijn door naar de belangrijkste topics voor de wiskunde in het tweede jaar van de a-stroom. 

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met donderdag 5 maart 2020 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 110 Euro
Lesgever: Hilde Heuninck
Plaats en Data:
Sint-Baafshuis
Biezekapelstraat 2
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 1:
    • dinsdag 10 maart 2020 Van 09:00 tot 15:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.