Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PN141SO/1920 Dyscalculie in de eerste graad van de b-stroom, hoe kunnen leerkrachten helpen?

Doelstellingen:
  • Dyscalculie begrijpen
  • De impact van dyscalculie op het wiskundeonderwijs van de eerste graad van de b-stroom bevatten
  • Begrijpen hoe je het inzicht in het gevorderd rekenen nog kan faciliteren en het wiskundig denken kan uitlokken
  • Voorbeelden krijgen van concrete stappenplannen en onthoudkaarten om de betrokken leerlingen te ondersteunen
Doelgroep:
  • Leraren secundair onderwijs 1ste graad b-stroom
  • CLB-medewerkers
Aanbieder: Regio Oost-Vlaanderen - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:

Dyscalculie bestaat, zoveel is duidelijk. Natuurlijk wil je de betrokken leerlingen ondersteunen maar tegelijkertijd wil je het curriculum van jouw vak bewaken.
We bespreken eerst "dyscalculie" en de impact daarvan. Wat doet het met de jongeren, welke keuzes worden er vaak op het niveau van de basisschool gemaakt, welke compensaties zijn courant en wat is de impact daar allemaal van?
Vervolgens bekijken we concreet hoe je het gevorderd rekenen (breuken, decimale getallen, meetkunde, metend rekenen) nog met hen inzichtelijk kan doorwerken en hoe je het hoofdrekenen kan ondersteunen.
In een derde deel bekijken we hoe met jou deze rekenzwakke kinderen naar de doelen van 1 b en het beroepsvoorbereidend jaar kan toewerken, welke methodieken, stappenplannen en onthoudkaarten helpen hen?

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met zondag 10 mei 2020 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 110 Euro
Lesgever: Hilde Heuninck
Plaats en Data:
Sint-Baafshuis
Biezekapelstraat 2
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 1:
    • vrijdag 15 mei 2020 Van 09:00 tot 15:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.