Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PN144SO/1920 Ga actief met jouw handboek aan de slag en verhoog het zelfvertrouwen, de spreekdurf en het niveau van van je leerlingen (Frans en Engels: niveau B1 en B1+)

Doelstellingen:

Tijdens deze vorming leer je:

  • hoe je jouw (bestaande) lessen en handboek actiever kan gebruiken.
  • ideeën, lessen en oefeningen met elkaar delen (uitwisselen van materiaal en ideeën werkt stimulerend en motiverend).
  • vernieuwd activerend materiaal opmaken om direct te gebruiken in de klas.
Doelgroep:

Leraren secundair onderwijs Moderne Vreemde Talen Frans en Engels (niveau van de leerlingen: B1 en B1+).

Aanbieder: Regio Oost-Vlaanderen - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:

Vergroot als leerkracht de kennis, het zelfvertrouwen, de spreekdurf en het inhoudelijke niveau van schrijfopdrachten van de leerlingen tijdens de les Frans en Engels (niveau van de leerlingen: B1 en B1+)

Wil je technieken aanleren om jouw handboek (inter)actiever te gebruiken tijdens de les? Wil je dat de leerlingen de te kennen en kunnen leerstof beter onder knie krijgen en de vreemde taal durven spreken? Wil je de leerlingen actiever betrekken bij de les? Wil je dat de leerlingen inhoudelijk sterker staan tijdens schrijfopdrachten? Dan is deze vorming zeker iets voor jou!

Samen gaan we actief aan de slag met jouw handboek. Hoe zorg je er als leerkracht voor dat jouw leerlingen de te kennen en kunnen leerstof actief onder de knie krijgen en dit op een aangename manier? Hoe breng je de leerstof duidelijk en gestructureerd over naar de leerlingen?

We ontwikkelen materiaal vanuit ons eigen handboek, we delen ideeën en oefenen samen met ons nieuw materiaal. Na deze nascholing heb je (ver)nieuw(d) materiaal ontwikkeld, heb je heel wat ideeën opgedaan en sta je zelf sterker en actiever voor de klas, maak je jouw leerlingen enthousiast voor het vak en betrek je hen actiever bij het lesgebeuren.

Dag 1
Tijdens dag 1 geeft de trainer kort uitleg wat je van de vorming mag verwachten en luistert ze naar je noden. Leerlingen hebben het moeilijk om in een vreemde taal hun mening te uiten, ideeën te vinden om teksten te schrijven en ze hebben het moeilijk om de taal (actief) onder de knie te krijgen. De trainer toont je (en je oefenen daar samen op) hoe je leerlingen kan stimuleren om Frans en Engels te spreken tijdens de les en je ze kan stimuleren om de taal grondig te kennen en te kunnen.

Dag 2
Je hebt tijdens dag 1 een paar technieken geleerd om de leerlingen actief met de taal te leren omgaan. In dag 2 ga je samen met andere leerkrachten actief aan de slag met jouw eigen handboek. Je herwerkt bestaande oefeningen uit jouw handboek tot oefeningen waar actief mee gewerkt wordt. Je deelt tijdens deze dag ideeën en materiaal met andere deelnemers. Je krijgt van de trainer ook een paar kant-en-klare ideeën/oefeningen mee naar huis.

Dag 3
Je gaat zelf actief aan de slag met jouw nieuw gemaakte materiaal en/of je werkt nog extra materiaal uit.

Bijkomende info:

De deelnemers brengen altijd hun eigen handboek, cursus mee.
De deelnemers zullen thuis misschien het één en ander moeten voorbereiden of afwerken.

Sessies: 3 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met zaterdag 2 november 2019 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 225,00 Euro
Lesgever: Lesgever nog niet gekend .
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Info: 09 269 14 90 - pedic@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
New Zebra (Afgelast)
Zebrastraat 32/001
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • woensdag 6 november 2019 van 09:30 tot 12:30
    • donderdag 21 november 2019 van 09:30 tot 12:30
    • woensdag 22 januari 2020 van 09:30 tot 12:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.