Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PN152SO/1920 Cracking Song Lyrics

Doelstellingen:
  • Leren hoe jouw leerlingen songteksten kunnen analyseren, zowel formeel als inhoudelijk
  • Begrijpen hoe je leerlingen taaltaken kan laten maken rond popmuziek
  • Leerlingen de oorsprong van de popmuziek leren kennen
  • Leerlingen “hun” muziek laten vergelijken met die van vorige generaties
  • Leerlingen een presentatie laten maken over popmuziek
  • Leerlingen een onderzoeksopdracht rond pop song lyrics laten uitvoeren
Doelgroep:
  • Leraren Engels 3de graad aso, kso en tso
Aanbieder: Regio Oost-Vlaanderen - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:

De nascholing biedt een lessenreeks van een twaalftal lessen aan met oefeningen en taaltaken rond pop song lyrics en de opkomst en evolutie van de popcultuur met de mogelijkheid voor de leerlingen om ook actief input te brengen vanuit "hun" Engelstalige muziek.

Er worden luister-, lees- en spreekoefeningen aangeboden rond de opkomst van de muziekjongerencultuur in de fifties, over Beatlemania, over Woodstock, net als oefeningen rond "classic" song lyrics uit de ontwikkeling van de popmuziek.

Leerlingen leren de songteksten analyseren zowel qua inhoud als qua "poetic devices" en gaan zelf ook creatief aan de slag met taaltaken rond het thema.
Er is aansluiting bij de SETS rond taal en cultuur en er is ook een extra optie tot onderzoekscompetentie rond pop song lyrics voor moderne talen.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:

Kennis leerplannen Engels 3de graad is vereist om te kunnen deelnemen aan deze nascholing.


Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 17 februari 2020 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 55,00 Euro
Lesgever: Goossens Bart
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Info: 09 269 14 90 - pedic@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Sint-Baafshuis (Afgelast)
Biezekapelstraat 2
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • vrijdag 21 februari 2020 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.