Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PB953SO/1920 ICT integreren in de klas. Lessen ontwerpen met de herziene taxonomie van Bloom

Doelstellingen:

Hoe kan je als leerkracht je lessen zo ontwerpen dat je de leerplandoelen ICT en mediawijsheid doordacht en kwaliteitsvol integreert op de klasvloer rekening houdend met de noden van alle leerlingen?

Doelgroep:
  • Leerkrachten ICT 1ste graad
  • Leerkrachten algemene vorming 1ste graad
Aanbieder: Regio Oost-Vlaanderen - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:

Tijdens deze begeleidingsactiviteit komen volgende items aan bod:
• achtergrondinformatie om de verschillende onderdelen van de taxonomie goed te kunnen begrijpen;
• het stellen van haalbare en uitdagende doelen;
• het evenwichtig ordenen van doelen;
• het aanbieden van samenhangende, betekenisvolle en activerende leerinhouden die het leren ondersteunen;
• aan de hand van praktijkvoorbeelden ICT-integratie concreet aan de slag gaan;
• het benutten van de beginsituatie van de leerlingen;
• het afstemmen van de leerinhouden op het verwachte beheersingsniveau;
• het selecteren van werkvormen;
• het ontwerpen van een evaluatie die representatief is voor het gevalideerd doelenkader en voor het aanbod van leerinhouden.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 23 maart 2020 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 5,00 Euro
Lesgever: Vanderbiesen Greet
Rombaut Eef
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Info: 09 269 14 90 - pedic@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
PB Regio Oost-Vlaanderen (Afgelast)
Marialand 31
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • vrijdag 27 maart 2020 van 09:30 tot 12:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.