Tijdens het schooljaar 2019-2020 volgde je samen met je team de nascholing "Procesgericht volgen van ontwikkeling van kleuters’" en maakte je kennis met de materialen die ontwikkeld zijn in de ploetergroep.
We stellen vast dat deze nascholing een grote stimulans was om acties te ondernemen op de klasvloer:
- Verdiepen van de generieke doelen en deze benutten als observatiemiddel
- Beeldvorming van je kleuters met ZILL als referentiekader
- Procesmatig volgen van kleuters: observeren, signaleren, analyseren, handelen en evalueren
- Communiceren met ouders over de ontwikkeling met de persoonsgebonden ontwikkeling als focus
Het doet ons dan ook veel plezier dit te kunnen vaststellen.
Omdat de fase analyse en handelen tegelijk inzet op een goede kennis van het ZILL kader én op een ontwikkelingsgerichte kijk, krijgen we van sommige teams de vraag naar een verdiepingssessie analyse en handelen.
Tegelijk is er ook vraag naar het werken met de inspiratiefiches en de groeiboeken en evenzeer naar suggesties voor oudercontacten.
Op vrijdag 8 mei 2020 van 10.30 uur – 12.00 uur willen we jullie dit vervolgtraject nl. spoor 4 voorstellen en de mogelijkheid bieden om in te schrijven.