Aanmelden




Laden…

Even geduld...

2/15/02-2.6B De theorie van het ontwikkelingsplan en de visie op zorg in de praktijk

Doelstellingen:

Ons hoofddoel is een schoolleider vormen die met meer inzicht in zijn werk én in zichzelf, competenties heeft ontwikkeld om in een steeds veranderende schoolcontext leiding te geven,  het beleidsvoerend vermogen van de school te vergroten en die zichzelf blijvend lerend opstelt in een voortdurende wisselwerking tussen actie en reflectie.

Doelgroep:

De beginnende schoolleider in een katholieke basisschool voor het gewoon basisonderwijs (vrijblijvend voor het buitengewoon basisonderwijs)

Aanbieder: Eventorganisatie – Dienst Ondersteuning van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen i.s.m. Interdiocesane Stuurgroep ProfS
Inhoud:

Omdat goed kleuteronderwijs een passend antwoord wil bieden op de zorgvragen van de kleuters, is het noodzakelijk elke kleuter goed te observeren en te kennen. Hierbij is de theorie die we vorig jaar gezien hebben over het ontwikkelingsplan onontbeerlijk. We bezoeken met de directies BaO een kleuterschool en we maken een vertaling van de opgedane theoriekennis in de praktijk. De directies BuO bezoeken een kleuterklas BuO of een speelleerklas waarbij de ‘vertaling’ gemaakt wordt van het ontwikkelingsplan kleuter naar een onderwijsaanbod en ontwikkelingsdoelen voor het BuO.

Strategie en methode:

In alle ProfS-opleidingssessies gaan we interactief te werk en vragen van jou een actieve deelname. Je wordt gestimuleerd het aanbod persoonlijk te verwerken. Via tussentijdse, voor jou zinvolle opdrachten, kan je de aangeboden materie op een eigen wijze en in de eigen praktijksituatie integreren. De informatie wordt zoveel mogelijk afgestemd op je specifieke werksituatie. De methodieken die gehanteerd worden zijn bruikbaar naar je team toe.

In de reflectiegroepen staat jouw praktijk centraal en vooral de reflectie hierop. Reflectie op eigen handelen leidt tot fundamenteel en levenslang leren en biedt de meeste garanties dat de verworven kennis en vaardigheden vertaald worden in je eigen praktijk.

Iedere cursist krijgt een paswoord op de elektronische leeromgeving. Discussieforums en bevragingen kunnen op deze leeromgeving worden georganiseerd.

Een netwerk van beginnende schoolleiders is een belangrijk onderdeel van de krachtige leeromgeving die we met deze opleiding willen opzetten.

Bijkomende info:

Deze module behoort tot de ProfS-opleiding, je kan je hiervoor niet afzonderlijk inschrijven.

Sessies: 1 sessie(s)
Lesgever: Bruneel Iris
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
VZW Vrije Basisschool Jabbeke (Inschrijven afgesloten)
Kapellestraat 16
8490 Jabbeke (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 22 september 2015 van 13:30 tot 16:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.