PN092BA/1920 Theaterlezen: technisch én begrijpend lezen met leeszwakke en sterke lezers!
Doelstellingen:
- Bespreken van functioneel luidop lezen in de 21ste eeuw
- Bespreken van het verschil tussen technisch lezen en vloeiend lezen
- Doornemen wat het belang van goede leesvoorbeelden kan zijn
- Doelgericht anderstalige, leeszwakke en leessterke leerlingen ondersteunen;
- Vergelijken van Ralfi en theaterlezen
Doelgroep:
- Leerkrachten lager onderwijs 2de, 3de en 4de leerjaar
- Leerkrachten buiten gewoon basisonderwijs type basisaanbod, type 3 en 9
- Logopedisten
- Zorgleerkrachten
Aanbieder:
Regio Oost-Vlaanderen - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:
Theaterlezen bevordert het “vloeiend lezen” (lezen met begrip en intonatie) en het leesplezier.
Je kan het inzetten in school, thuis en bij de logopedist.
Theaterlezen is evidence based geschikt als leesinterventie, mits deskundig begeleid en ondersteund.
In deze nascholing word jij klaargestoomd om de volgende dag de kinderen deskundig te begeleiden en te ondersteunen met theaterlezen.
Je krijgt een theaterleesboek mee om uit te proberen in je klas!
Bijkomende info:
In de prijs is een theaterleesboek inbegrepen.
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 4 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage:
70,00 Euro
Lesgever:
Daniels Daniëlle
Contact:
Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Info: 09 269 14 90 - pedic@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Sint-Baafshuis
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Biezekapelstraat 2
9000
Gent
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- woensdag 16 oktober 2019
van
09:00
tot
12:00
- Reeks
2:
(Afgelast)
- woensdag 22 januari 2020
van
09:00
tot
12:00